BAUM TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLEN PROJELER
1) SABİS: Sakarya Üniversitesi Yönetim Bilgi Sistemi:
SABİS Sakarya Üniversitesi bünyesinde geliştirilen; pek çok alt sistem barındıran bütünleşik bir Üniversite Yönetim Bilgi Sistemidir. Akademik Yönetim Bilgi Sistemi, Öğrenci Bilgi Sistemi, Personel Bilgi Sistemi, Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi, Personel Yönetimi Bilgi Sistemi, Kurumsal Yönetim Sistemi, Kalite Yönetim Bilgi Sistemi bu sistemlerden bazılarıdır.
https://sabis.sakarya.edu.tr/ adresi üzerinden SABİS kullanıcı adı ve şifresi ile ulaşılan görsel panelden sistemlere erişim mevcuttur. Sistemler çoğunlukla SABİS kullanıcı adı ve şifresi ile yetkili erişim gerektiren özel sistemler olup, bazıları da genele açık bilgi sunan sistemlerdir. "Rehber", "Yemek Menü" gibi servisler genel bilgi sunar ve yetkilendirme gerektirmez. "Bir Bakışta SAÜ" Sistemi Sakarya Üniversitesi hakkında genel bilgiler ve istatistikler sunan bir servistir. SAÜ Posta servisine de SABİS üzerinden erişilmektedir, SAÜ Posta Gmail altyapısını kullanmaktadır.
(https://sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 1: SABİS Ana Ekran görüntüsü
2) UZEP: Uzaktan Eğitim Platformu:
Tübitak tarafından "COVID-19 ve Toplum: Salgının Sosyal, Beşeri ve Ekonomik Etkileri, Sorunlar ve Çözümler" başlıklı proje çağrısı kapsamında sunulan ve kabul edilen 120K200 numaralı "Yükseköğretimde Yeni Bir Uzaktan Öğretim Modeli Ve Uygulama Platformu" başlıklı proje kapsamında Sakarya Üniversitesi tarafından yükseköğretim kurumları için geliştirilen bir Uzaktan Eğitim Platformudur. Sistem dersler, takvim, sanal sınıf oluşturma, duyuru gönderme, materyal paylaşımı, kullanıcı, birim ve ders ekleme, veri aktarımı ve raporlama gibi modüller içermektedir.
(https://uzep.org/)
Şekil 2: Uzaktan Eğitim Platformu arayüzü
3) KYBS: Kurumsal Yönetim Bilgi Sistemi:
Kurumsal Yönetim Bilgi Sistemi, beşer yıllık periyotlar dahilinde stratejik planların girildiği, plan detaylarının yer aldığı, stratejik plan performansının ölçümünün yapıldığı, kurumsal performans ölçümü, karşılaştırmalı analiz gibi yönetim paneli araçlarını içeren, üst yönetime görsel raporlarla verileri sunan, kurumun stratejik yol haritasını çizip hedeflere ne derece ulaştığını ölçen bir bilgi yönetim sistemidir. Sistemde süreçler tanımlanıp süreç performansları hesaplanmaktadır. Risk yönetimi, risk listesi, risk tabloları gibi modüller ile hesaplamaya kaynaklık eden riskler tanımlanmaktadır. Ayrıca ölçümlerde kullanılan anketler de sistemin bir alt modülüdür. Sisteme SABİS ana ekranından ve https://kybs.sabis.sakarya.edu.tr/ adresinden erişilmektedir.
(https://kybs.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 3: Kurumsal Yönetim Bilgi Sistemi arayüzü
4) KYS: Kalite Yönetim Sistemi:
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi şartlarını karşılayan bir altyapı sağlayan sistem, bilgi talebi, istek, memnuniyet, öneri ve şikayetlerin girilebildiği, bu verilerin takibinin yapıldığı, ilgili birimlere iletilerek değerlendirildiği, dokümante edildiği modüller sunar. Şikayetlere yetkisiz erişimi engeller ve şikayet sahibinin haklarının güvence altına alınması için gerekli koşulları sağlar. Yöneticiler için şikayetlere ilişkin detaylı ve tam zamanlı raporlar üretir. Sisteme SABİS ana ekranından ve https://kys.sakarya.edu.tr/ adresinden erişilmektedir. Ayrıca Kurumsal Yönetim Bilgi Sistemi ekranında Kalite Yönetimi menüsündeki Talep Yönetimi alt menüsü üzerinden de sisteme geçiş sağlanmaktadır. Bu yönüyle sistem Kurumsal Yönetim Bilgi Sisteminin tamamlayıcı bir alt sistemi gibi düşünülebilir.
(https://kys.sakarya.edu.tr/)
Şekil 4: Kalite Yönetim Sistemi arayüzü
5) PBİS: Personel Bilgi Sistemi:
Personel Yönetim Sisteminden servislerle aldığı verileri personelin kendi bireysel hesabına giriş yaptığında görüntülemesine imkan tanıyan sistemdir. Personel bu sistemde özlük bilgilerini, öğrenim bilgilerini, iletişim bilgilerini, yabancı dil bilgisini, aldığı hizmetiçi eğitimlerin listesini, sağlık bilgilerini, maaş/hak ediş bilgilerini görüntüleyebilir, izin bilgilerini görüntüler ve izin talebi akışı da yine bu sistem üzerinden gerçekleşir. Hizmet Cetveli ve Askerlik Bilgisi de sistem üzerinden servislerle görüntülenebilir. Personelin kartına yüklediği bakiye görüntülenebilir, yükleme/harcama hareket tiplerinin dökümü alınabilir.
Sistemdeki bir diğer servis ise "Telefon Fatura"dır. Görüşme detayları ve fatura dökümü sorgulamaları sistem aracılığıyla yapılabilmekte ve raporları alınabilmektedir.
(https://pbis.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 5: Personel Bilgi Sistemi arayüzü
6) LABSİS: Laboratuvar Yönetim Sistemi:
Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren laboratuvarların ve laboratuvarlardaki cihazların listelenip gelişmiş aramalar yapılabildiği bilgi sistemidir. Üniversitemizin sahip olduğu araştırma olanaklarını görünür kılmak ve paydaşların erişimini sağlamak adına yapılan bu sistemde anahtar kelimeye göre arama yapan kullanıcılar, Laboratuvar, Cihaz, Test gibi ana kriterlere göre sonuçlara ulaşabilmektedir.
Kullanıcılar Laboratuvar Sistemindeki laboratuvar ve cihaz profillerinde yer alan güncel iletişim bilgilerini kullanarak yetkili öğretim üyeleriyle irtibata geçebilir, hem laboratuvarların altyapısı hakkında bilgi edinebilir hem de üniversite-sanayi iş birliğine büyük önem veren Sakarya Üniversitesi güvenilirliğiyle talep ettikleri analizlerini, test ve ölçümlerini yaptırabilirler.
Laboratuvar listesinde her bir laboratuvarın detay bilgileri; laboratuvar profili, bağlı olduğu birimi, adresi, yetkili kişisi gibi iletişim bilgileri ile laboratuvarda yer alan cihazlar ve cihazlarda yapılabilen testler şeklindedir. Cihaz listesinde ise cihazın yer aldığı laboratuvarın profili ve cihazın detay bilgileri mevcuttur.
(https://labyonetim.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 6: Merkezi Laboratuvar Yönetim Sistemi giriş arayüzü
7) YÖSSINAV: Yabancı Öğrenci Başvuru ve Sınav Yönetim Sistemi:
Sakarya Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Sınavı (Sakarya YÖS), uluslararası öğrencilerin girebilecekleri ve elde ettikleri sonuçlar ile Üniversitemize ve/veya Sakarya YÖS'ü kabul eden diğer yükseköğretim kurumlarına lisans ve ön lisans seviyelerinde öğrenim görmek için başvurabilecekleri bir sınavdır. YÖSSINAV sistemi uluslararası öğrencilerin sınav başvurusu yaptığı, sınav merkezi seçtiği, sınav/oturum bilgilerinin takip edildiği, sınav sürecinin yönetildiği ve sınav sonuçlarının duyurulduğu bir bilgi sistemidir.
Süreç yönetimi sadece sınava girecek öğrencileri değil, sınavda görev alacak personeli de kapsamaktadır. Sisteme görevli tanımlama işlemleri hem yönetici tarafından dosya yüklenerek hem de görevlilerin kullanıcı olarak sisteme girip bireysel görevli kayıtlarını yapmalarıyla gerçekleştirilmektedir. Görevlendirme belgeleri de sistemden alınabilmektedir.
(https://yossinav.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 7: Yabancı Öğrenci Sınavı Başvuru Sistemi giriş arayüzü
8) YÖSYerleştirme: Yabancı Öğrenci Yerleştirme Sistemi:
Üniversitemizin uyguladığı YÖS ile veya yönergede belirtilmiş diğer sınavlar ve/veya diploma notları ile Üniversitemize başvuran uluslararası öğrenciler, eğitim görmek istedikleri bölümleri tercih sıralamalarına ekleyerek tercih işlemlerini yaparlar. Bu başvuru ve tercih işlemleri sonrası, yine yönergede belirtilmiş kriterlere göre öğrencileri yerleştirme süreci de YÖSYerleştirme sisteminden yürütülür.
(http://yosbasvuru.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 8: Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Yerleştirme Sistemi giriş arayüzü
9) LOJMAN YÖNETİM: Lojman Yönetim Sistemi:
Sistem 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ile 16.07.1984 tarih ve 84/8345 sayılı Kamu Konutları Yönetmeliği çerçevesinde Sakarya Üniversitesi konutlarının tahsis şekli, tahsis süreleri, kullanım, bakım ve yönetimine ilişkin usul, esas ve şartları belirleyen yönergeye göre çalışmaktadır.
Sistemin ana menüleri Yönerge, Puanlama Cetveli, Başvuru, Başvurularım ve Lojman Talep Sonuçları'dır. Yönerge menüsünde Sakarya Üniversitesi Konut Tahsis Yönergesi metni yer almaktadır. Puanlama Cetveli menüsünde başvuruların nasıl değerlendirildiğine ve puanlandığına dair kriterler yer almaktadır. Başvuru menüsünde giriş yapılan kullanıcı hesabından bireysel başvuru yapılabilmektedir, başvuru süreci; personel bilgileri, süre bilgileri, gelir bilgileri, görev süreleri, aile bilgileri, konut bilgileri, lojman seçimi şeklinde yedi adımdan oluşmaktadır. Başvurularım menüsünden bireysel başvurular görüntülenebilmektedir. Lojman Talep Sonuçları menüsünden ise döneme ve lojman tipine göre sonuçlar listelenmektedir.
(https://lojman.sabis.sakarya.edu.tr/Bilgi)
Şekil 9: Lojman Yönetim Sistemi arayüzü
10) BAPSİS: Bilimsel Proje Yönetim Sistemi:
Yükseköğretim kurumlarında yürütülen bilimsel araştırma proje tekliflerinin değerlendirilmesi, kabulü, desteklenmesi, bunlara ilişkin hizmetlerin yürütülmesi, izlenmesi, sonuçlarının değerlendirilmesi, kamuoyuna duyurulması ve ilgili usul ve esaslar ile diğer hususları belirlemek amacıyla YÖK tarafından hazırlanmış yönetmelikteki ve Sakarya Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenmiş olan Bilimsel Araştırma Projeleri Yönergesindeki kurallara göre işleyen bir bilgi sistemidir.
Sistemde başvuru süreç yönetimi mantığıyla ele alınır, sistem üzerinden proje başvurusunu proje yürütücüsü yapar. Sistemde ayrıca projeler hakkında gerekli bilgileri içeren bir menü, YÖK BAP Yönetmeliği ve SAÜ BAP Yönergesinin yer aldığı menüler mevcuttur. Projelerde kullanılacak Demirbaş, Sarf Malzeme, Hizmet Alımı, Makine-Techizat gibi türlerdeki envanterlerin tablosunu görebildiğimiz Envanter menüsü, yıllara göre projelerin ve bütçelerin durumunu grafiklerle görsel olarak sunan Analiz menüsü ve Duyurular kısmı üst paneldeki diğer ana menülerdir.
(http://bapk.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 10: Bilimsel Proje Yönetim Sistemi arayüzü
11) MESAİ TAKİP: Personel Mesai Takip Sistemi:
Üniversitemizde tüm personel ve öğrencilere temassız akıllı kart dağıtılmaktadır. Bu kart ile kampüs alanına giriş-çıkış kontrolü, yemekhanelere ve kütüphaneye giriş işlemleri ile ilgili süreçler yürütülmektedir.
Akıllı kartlar ve birimlerde bulunan kart okuyucular yardımıyla personel mesai takibi SABİS üzerinden yapılmaktadır.
(https://mesaitakip.sabis.sakarya.edu.tr/)
12) ARAÇ GEÇİŞ: Araç Kapı Kontrol Sistemi:
Araç geçiş sistemi personelin kendisine ve yakınlarına ait olan araçları tanımlayabildiği, araçlar için bandrol talebinde bulunduğu, bandrol başvuru sürecini takip ettiği, kayıtlı araçlarının listesini görüntülediği, kampüse giriş işlemlerini kontrol altına almaya yönelik güvenlik birimine destek sağlayan bir bilgi sistemidir. Kayıtlı araçların plakaları sistemde tanımlı olup kapı kontrol sisteminde plakalar okunmaktadır.
(https://aracgecis.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 11: Araç Geçiş Sistemi arayüzü
13) AKADEMİK FAALİYETLER: Akademik Faaliyetler ve Performans Sistemi:
Akademik Faaliyetler ve Performans Sistemi, Sakarya Üniversitesi Öğretim Elemanlarının tüm akademik faaliyetlerini yönetebilmesini ve izleyebilmesini sağlayan bir sistemdir. Sistem, Öğretim Üyeliği Kadrolarına Atanma ve Yükseltilmelerde Dikkate Alınacak Puanlama ve Değerlendirme Sistemindeki 88 kategori ve Türkiye’de üniversiteleri sıralama (ranking) faaliyetini yürüten URAP Değerlendirme Sistemi de dikkate alınarak hazırlanmıştır.
Uluslararası veritabanlarında olan, indeksli yayınlar (SCI, SSCI ve AHCI makaleler, Editöre Mektup, Özet, Teknik Not, İndeksli Bildiriler ve benzeri yayınlar) ve bu yayınların aldıkları atıflar 5-10 gün aralıklarla, Web of Science veritabanından indirilip otomatik olarak güncellenmektedir. "İndeksli Yayınlar ve Atıflar" menüsünde bu yayınların güncel hali görüntülenmektedir.
Diğer akademik faaliyetlerini, öğretim elemanlarımız kendileri sistem aracılığıyla girip, güncelleyebilmektedir.
Sistemdeki ana menüler; Akademik Arama, Bilgi, Akademik Kadro Başvuru ve Yükseltme, ORCID, İndeksli Yayınlar ve Atıflar, Yayınlar, Akademik, Eğitime Katkı, Diğer Akademik Çalışmalar, Akademik Faaliyetler, Raporlar ve YÖK Yabancı Dil Eğitim Bursu menüleridir.
(https://akd.sabis.sakarya.edu.tr)
Şekil 12: Akademik Faaliyetler Sistemi arayüzü
14) AKB: Akademik Kadro Başvuru Sistemi:
https://akb.sabis.sakarya.edu.tr/ adresinden erişilen sisteme, Akademik Faaliyetler ve Performans Sistemi içerisinde yer alan Akademik Kadro Başvuru ve Yükseltme menüsünden de ulaşılabilmektedir. Sisteme giriş ekranında üç farklı giriş seçeneği mevcuttur. Bu seçenekler Yeni Kimlik Kartı ile, YU Numarası ile ve Eski Nüfus Cüzdanı ile giriştir. Sisteme giriş yapıldıktan sonra kişi, kurumdaki başvuruya açık aktif kadroları görüntüleyebilmektedir. Eğer başvuru yapmışsa kendi başvurusunun durumunu da takip edebilmektedir.
(https://akb.sabis.sakarya.edu.tr)
Şekil 13: Akademik Kadro Başvuru Sistemi giriş arayüzü
15) ATB: Akademik Teşvik Sistemi:
Akademik Teşvik Ödeneği almak için yapılan başvuruları dijital ortama taşıyan bir süreç yönetim sistemidir. Bireysel başvuru aşamasında öncelikle YÖKSİS başvuru dilekçesi sisteme yüklenir. Başvuru yapılan yıla ait akademik faaliyetlere ilişkin YÖKSİS'ten alınan çıktı sisteme yüklenerek kişinin kadrosunun bulunduğu bölüm, anabilim dalı veya anasanat dalı başkanlığına başvuru iletilir. Bölüm, anabilim dalı veya anasanat dalı başkanlıkları bünyesinde kurulan Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu tarafından incelenen başvurular, nihai karara esas olmak üzere hazırlanan başvuru değerlendirme kararı ile birlikte Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna iletilir.
Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu iletilen başvuruları inceler ve nihai kararı verir. Kararlar Üniversitenin resmi sayfasında ilan edilir. Süreç, komisyon kararlarına itiraz aşaması, itirazların değerlendirilerek kesin kararın verilmesi ve itirazlar sonrası nihai listenin ilanı ile sonlanır.
Sistemde sonuçlar akademisyenlerin Proje, Araştırma, Yayın, Tasarım, Sergi, Patent, Atıf, Bildiri, Ödül gibi akademik faaliyetlerden aldıkları puanlar ve toplam puanları bazında listelenir.
Anasayfada sistemde hazırlanan, onay bekleyen, onaylanan başvuru sayıları ile reddedilen başvuru, toplam başvuru ve işlem yapan kullanıcı sayıları görsel bir rapor olarak üst panelde sunulur.
(https://atb.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 14: Akademik Teşvik Sistemi arayüzü
16) ANKET: Anket Sistemi:
Anket sistemi, her türlü kurumsal online anketlerin kısa sürede hazırlanabildiği ve uygulandığı modüldür.
(https://survey.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 15: Anket Sistemi arayüzü
17) DRS: Doktor Randevu Sistemi:
Üniversite personelinin doktor randevu işlemlerinin yürütüldüğü sistemdir. Proje tamamlandı, ancak çeşitli nedenlerden dolayı kullanıma alınmadı.
(https://drs.sabis.sakarya.edu.tr/)
18) Staj Takip Sistemi:
Staj Takip Sistemi, öğrencilerin eğitim gördükleri birimlerin zorunlu tuttuğu staj uygulamaları ile ilgili başvuru, kontrol, kabul süreçlerinin yürütüldüğü bilgi sistemidir.
Sistem ile hem öğrencilerin, hem firmaların, hem de bölüm staj komisyonlarının staj işlem süreçleri kayıt altına alınmakta, böylelikle sistem kağıtsız yönetim anlayışına da hizmet etmektedir.
(https://staj.sabis.sakarya.edu.tr/)
19) Mesleki Uygulama Sistemi:
Meslek Yüksekokulları için uygulanan 3+1 ve fakülteler için uygulanan 7+1 mesleki uygulama sisteminin işleyişi ile ilgili geliştirilen bir bilgi sistemidir. Üniversite-sanayi iş birliği kapsamında öğrencilerimizin birer dönem firmalarda eğitim-öğretim faaliyetlerini yürüttüğü eğitim modeli amacına hizmet eden sistemde çözüm ortağı olan firmalar sisteme kaydolmakta ve öğrenci talebi yapabilmektedir.
Sistemde öğrencinin uygulama süreci için başlangıçta İşyeri Uygulaması Kabul Formu ve uygulama döneminin bitiminde öğrencilerin 3+1 ve 7+1 uygulaması süreçlerinin puanla değerlendirildiği Firmanın ve Danışmanın uygulamayı değerlendirme formu bulunmaktadır.
Uygulama Dönemi başvuru sonuçları da sistemde talep/yerleştirme/boş kontenjan şeklinde sayılar ve yüzdelik dilimler bazında raporlanabilmektedir.
(https://muys.sakarya.edu.tr/)
20) OİS: Öğrenci İşleri Yönetim Bilgi Sistemi:
Temelde Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığındaki iş süreçlerinin yönetimi için geliştirilmiş bir yönetim bilgi sistemidir. Öğrencinin sisteme kaydından mezuniyetine (ya da başka sebeplerle arşivlenme aşamasına) kadar tüm faaliyetleri sistem üzerinden yönetilmektedir.
Öğrenci menüsünden seçilen öğrenciye ait detay bilgiler görüntülenir. Kimlik Bilgisi Değiştirme menüsünden öğrencinin sistemdeki nüfus kaydı, MERNİS'ten gelen kayıt ile güncellenir. Arama İşlemleri menüsünden çeşitli kriterlere göre detaylı öğrenci arama işlemleri yapılabilmektedir. Öğrenci Kayıt menüsü üzerinden öğrencinin sisteme kaydı yapılır. Belgeler menüsünden Öğrenci Belgesi, Toplu Öğrenci Belgesi, Transkript, Askerlik Belgesi, Toplu Askerlik Belgesi, Onur-Yüksek Onur Belgeleri, Yaz Okulu Belgesi, İlgili Makama belirli formatta üretilen çeşitli belgeler, Toplu Diploma Eki gibi pek çok farklı belge türü alınabilmektedir. Ders Plan menüsünden eğitim-öğretim yılı/dönem bazında ders planları, ders grupları ve ders programlarıyla ilgili işlemler yapılmaktadır.
Öğrenci Plan menüsünden öğrencinin giriş yılından itibaren alması gereken tüm dersler, yazıldığı dersler, not aldığı dersler ve derslerden son geçerli başarı notundan daha önce alınmış olan geçersiz başarı notları da dahil olmak üzere tüm öğrenci ders plan hareketleri görüntülenebilmekte ve kayıtların üzerinde düzenleme yapılabilmektedir. Yapılan her işlem sonrası öğrenci transkripti otomatik olarak yenilenebilmektedir.
Yazılma İşlemleri menüsünden derse yazılma ile ilgili düzenlemeler yapılmaktadır.
Öğrenci-Ders menüsünden Hazırlık Sınıfı Toplu Not Girişleri, Birinci Sınıflar ve İLİTAM Toplu Derse Yazılma işlemleri, ABİS'ten Barkod ile Not Listesi Aktarımı işlemleri gibi farklı toplu işlemler yapılabilmektedir.
Harçlar menüsünden tüm harç süreçleri ile ilgili işlemler öğrenci bazında ve birim/bölüm bazında takip edilmektedir. Dönemlik harçların yanı sıra yaz okulu harçları da bu menüden yönetilmektedir. Burs işlemleri ve bankadan ödeme aktarımı, bankadan borç sorgulama gibi işlemler de harçlar menüsü altında toplanan detay menülerde yer almaktadır.
Enstitü menüsünde Lisansüstü eğitim veren birimlerdeki öğrenciler ile ilgili danışman yönetimi, tez konusu yönetimi, tez öneri işlemleri, tez izleme işlemleri, yeterlik işlemleri, komite/jüri ve üye işlemleri gibi lisansüstü eğitime özel işlemler ve süreçler yürütülmektedir.
Arşiv menüsünde öğrenci arşivleme, toplu arşivleme, arşivden geri alma gibi işlemler yapılır. Ayrıca mezuniyet çalışması ve toplu mezuniyet kontrolü işlemleri ile bitirme belgesi ve toplu bitirme belgesi oluşturma işlemleri de arşiv menüsü altında toplanmıştır.
Diploma menüsünde diploma belgesi oluşturma, dönem sonunda toplu mezun verilen birimlere göre toplu diploma basma seçenekleri mevcuttur. Ayrıca diplomasının aslını kaybeden ve ikinci bir nüshasını almak isteyen öğrenciler için Duplicate diploma belgesi hizmeti de verilmektedir.
YÖK Servis İşlemleri menüsünde YÖKSİS'te öğrenci güncelleme, YÖKSİS'te öğrenci sorgulama gibi işlemler yapılır. YÖKSİS aktarımları de yine bu menü altında toplanan web servisleridir.
İntibak menüsünde ders plan değişikliklerinin intibakları uygulanır; bunun için öncelikle birim, yıl ve dönem seçilerek ilgili birimin ders planı getirilir. Bir sonraki eğitim-öğretim yılında ders planlarında değişiklik yapılmış ve bu değişikliklerle ilgili intibak kararları alınmışsa, her iki yılın ders planları karşılıklı listelenir; değişiklik yapılan ve aralarında intibak bağı kurulması gereken dersler işaretlenerek seçilen intibak tipleri uygulanır. Ve bu değişiklikler dersi daha önce almış olan ya da ilk kez alacak olan öğrencilerin ders planlarına eğitim birimlerince alınan intibak kararlarına uygun şekilde yansıtılır.
Admin menüsünden ise öğrenci işleri sistem yöneticisinin yetkisi dahilindeki öğrenci yönetimi, ders plan yönetimi işleri ve çeşitli cache silme, cache güncelleme işlemleri yapılmaktadır.
(https://ois.sakarya.edu.tr/)
Şekil 16: Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi arayüzü
21) OBİS: Öğrenci Bilgi Sistemi:
Öğrencinin Güz, Bahar, Yaz Dönemlerinde Webden derse yazılma işlemlerini yürüttüğü, ekle-sil işlemlerini yaptığı bilgi sistemidir. Sistemde öğrenci Yıl/Dönem bazında seçtiği dersleri görüntüleyebilir. Dersler ile ilgili, sınavlar ile ilgili, sanal sınıf ile ilgili ve ödevler ile ilgili seçmiş olduğu derslerin öğretim üyeleri tarafından yapılan duyuruları takip edebilir; genel duyuruları ve sistem hakkındaki duyuruları görebilir. Dönemlik ders programını görüntüleyebilir. Dönem sonunda seçmiş olduğu derslerin anketlerine katılabilir. Transkriptini ve genel ağırlıklı not ortalamasını görüntüleyebilir. Danışmanı ile ders seçimi ile ilgili iletişim kurabilir.
Öğrenci ayrıca OBİS üzerinden çeşitli başvuru işlemleri de yapabilir. Sistem üzerinden başvuru süreci yürütülen bazı sınavlar vardır. Bu sınav başvuruları; Azami Süre Ek Sınav Başvurusu, Mazeret Sınavı Başvurusu, İngilizce Ders Muafiyet Sınavı Başvurusu, İngilizce Hazırlık Yeterlilik Sınavı Başvurusu, Tek Ders Sınavı Başvurusudur. Başvuru süreci yürütülen diğer işlemler ise Sosyal Transkript Başvurusu, ÇAP Başvurusu, Yandal Başvurusu, SASGEM Katılım Başvurusu ve ENKA Barınma Bursu Başvurusudur.
(https://obs.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 17: Öğrenci Bilgi Sistemi arayüzü
22) PERSONEL: Personel Yönetimi Bilgi Sistemi:
Personel Yönetimi Bilgi Sistemi, Sakarya Üniversitesi Personel Dairesi Başkanlığının personel yönetimi ile ilgili iş süreçlerinin dijital ortamda yönetilmesi amacıyla geliştirilmiş bir bilgi sistemidir. Sistemde kullanıcılara farklı yetki seviyeleri ve roller atanmaktadır. Personel sınıfı tanımları akademik, idari ve sürekli işçi şeklindedir. Bunun yanında personel tipi tanımları ve personel ünvanı tanımları mevcutttur. Rol yönetimi ve yetkilendirme menüsünde kullanıcı rolleri tanımlanır, yani role kullanıcı ataması yapılır, bu rollerin sistemde hangi personel sınıfı üzerinde işlem yapabileceği role sınıf atama menüsüyle, hangi sistem menüleri üzerinde işlem yapabileceği ise role yetkinlik atama menüsü ile tanımlanan bilgilerdir. Tüm bu tanımlar ve rol yönetimleri yönetici panelindedir.
Personel Bilgileri menüsünde, personelin nüfus bilgileri, özlük bilgileri, atanma bilgileri yer alır. Nüfus bilgileri MERNİS servisleri ile senkronizedir. Öğrenim bilgileri ve askerlik bilgileri HİTAP servisleri ile senkronizedir. Bunların yanı sıra iletişim bilgileri, aile bilgileri (personelin bakmakla yükümlü olduğu kişi bilgileri), yabancı dil bilgisi, ALES bilgisi, fiili görev yeri, idari görev bilgileri, kadro listesi, fotoğraf bilgisi gibi personele ait bilgiler personel bilgileri menüsü altındaki diğer detaylardır.
Eğitim Bilgileri menüsü, Hizmetiçi Eğitim Şube Müdürlüğü'nün düzenlediği eğitimlerle ilgili eğitim yeri, eğitim konusu, eğitim bilgisi, eğitimci bilgisi gibi bilgilerin işlendiği menüdür.
Dış Görevlendirmeler menüsünde personelin dış görevlendirme bilgileri kayıt altına alınır ve YÖK'e bildirilir.
Hareketler menüsü personelin ilk atamasından itibaren tüm hareketlerinin takip edildiği; derece/kademe yükseltmeleri gibi terfi işlemlerinin yapıldığı, ünvan değişikliklerinin yapıldığı, asalet tasdiki, profesör ödenek güncelleme gibi hareketlerin yapıldığı menüdür. Kadro listesi de bu menü altında tutulur ve dolu kadro/boş kadro takibi yapılır.
YÖK İzin menüsünde ilana çıkacak kadrolar ile ilgili YÖK ile yazışmalar yapılır ve boş kadro izin, boş kadro değişikliği izni, dolu kadro değişikliği izni işlemleri takip edilir.
SGK menüsünde HİTAP servisleri ile senkronize bir şekilde seçili personele ait hizmet ünvanları ve hizmet cetveli işlemleri yürütülür.
Sicil Bilgisi menüsünde, maaş nakil bilgisi işlemleri ve emeklilik işlemlerinin takibi yapılır.
İzin Bilgileri menüsünde, sistemde tanımlı izin tiplerine göre personelin hak ettiği izinler yıllık bazda hesaplanır ve izin talepleri ile ilgili işlemler yürütülür. Kişi bazında izin hak ediş ve birim bazında toplu izin hak ediş düzenlemeleri ve kontrolleri yapılır. İzin formlarında adı basılacak izin veren yetkili kişinin; izin alan personelin bağlı olduğu birime göre atanması gerektiğinden, birim bazında izin yetkilisi atama işlemleri de bu menüden yapılır.
Raporlar menüsünden, personel yönetimi süreçleri ile ilgili tüm raporlar farklı gereksinimleri karşılayacak şekilde çeşitli kriterlere göre sorgulanarak üretilmektedir.
YÖKSİS Bilgileri menüsü seçili personel ile ilgili YÖKSİS servislerinden gelen personel öğrenim bilgilerini öğrenci ve mezun biçiminde iki ayrı grupta ekrana basmaktadır. YÖKSİS Bilgileri menüsünün Lisansüstü Eğitim Süre Takip alt menüsü ise 50/d, 33, ÖYP 50/d, TUS gibi farklı maddelerle görevlendirilen personelin lisansüstü eğitim süresini takip eden raporlar üretmektedir.
(https://personel.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 18: Personel Yönetimi Bilgi Sistemi arayüzü
23) ABİS: Akademik Yönetim Bilgi Sistemi:
ABİS, Sakarya Üniversitesi Akademik personelinin dönemlik derslerini, ders programlarını, derse yazılan öğrencilerine ait detay bilgileri görüntülediği, danışmanlık yönetim işlemlerini yürüttüğü bilgi sistemidir. Akademik personel, dersine ait eğitim- öğretim faaliyetlerinin ölçme ve değerlendirme işlemlerini ABİS üzerinden yapar. Derse ait sınav oluşturur, not girişi yapar, mutlak veya bağıl değerlendirme yapar ve öğrencilerin dönem sonunda transkriptine aktarılacak başarı notlarının oluşum süreci bu şekilde ABİS üzerinden ilerler.
Akademisyenin öğrencilerine ABİS'ten yaptığı duyuruları, verdiği ödevleri, yayınladığı başarı notlarını, yürüttüğü danışmanlık faaliyetlerini öğrenci OBİS üzerinden görüntüler.
(https://abs.sakarya.edu.tr/)
Şekil 19: Akademik Bilgi Sistemi arayüzü
24) EBS: Eğitim Bilgi Sistemi:
Üniversitemizde fakülte, bölüm, program hiyerarşisi içinde her birimin akademik çıktılarının tanımlandığı sistemdir.
Program çıktıları, öğrenme kazanımları, bu kazanımların ne şekilde verileceği ve nasıl ölçüleceği tüm detayları ile bu modülde tanımlanır ve yayınlanır. Her düzeyde ders planları, planlar içerisinde dersler ve ders detayları kolayca görülebilir.
Üniversitemiz tek plan üzerinden eğitim yapmaktadır, buna bağlı olarak her yıl ders planı güncellemesi ve intibaklar da yine EBS ve OİS üzerinden yapılır.
(https://ebs.sakarya.edu.tr/)
Şekil 20: Eğitim Bilgi Sistemi arayüzü
25) EK DERS: Ek Ders Sistemi:
Öğretim elemanlarımızın ek ders hak edişlerinin hazırlandığı sistemdir.
(https://ekd.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 21: Ek Ders Sistemi arayüzü
26) E-SINAV: E-Sınav Sistemi:
Uzaktan yapılan sınav süreçlerinin yürütüldüğü sistemdir.
(https://esinav.sabis.sakarya.edu.tr/)
Şekil 22: E-sınav Sistemi Arayüzü
27) MBS: Mezun Bilgi Sistemi:
Mezunlarımızın takip edildiği ve birbirleriyle iletişim kurmalarına imkan veren bir platform sunan bilgi sistemidir.
(http://mezun.sakarya.edu.tr/)
Şekil 23: Mezun Bilgi Sistemi arayüzü
28) ÜNİKUR: Üniversite-Sanayi İş Birliği Yönetim Sistemi:
Üniversitede üretilen bilgilerin sanayiye transferini ve kullanımını kolaylaştırmak için geliştirilmiş bir sistemdir. Gelişmiş arama motorları ile sanayicilere akademisyen arama imkanı sunmaktadır. Sanayici-akademisyen iletişimini kolaylaştıran özellikler barındırmaktadır.
(https://unikur.sakarya.edu.tr/)
29) YATAY GEÇİŞ SİSTEMİ:
Üniversitemizde öğrenim görmek isteyen aday öğrencilerin yatay geçiş hakkını kullanarak başvuru yapabildikleri bilgi sistemidir. Başvurular alındıktan sonra koşul ve kontenjanlara göre yerleştirme işlemleri de yine bu sistem üzerinden gerçekleştirilmektedir.
(https://yatay.sabis.sakarya.edu.tr/)
30) ARDES: Araştırma Dekanlığı Destek Sistemi:
Araştırma Dekanlığı tarafından araştırmacılara sunulan destekler kapsamında bulunan hızlı ön dil inceleme, proje ön inceleme, ön panel inceleme, nitel yöntem araştırma tasarımı ve geliştirme desteği ve benzeri hizmetlerle ilgili talep başvurularının toplandığı, işleme alındığı, incelendiği, sonuçlandırıldığı ve böylelikle araştırmacıların desteklenmesi ile ilgili süreçlerin hızlandırılmasına olanak sağlayan bir bilgi sistemidir.
(https://ardes.sabis.sakarya.edu.tr/)
31) AKREDİTASYON YÖNETİM BİLGİ SİSTEMİ:
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ya da bir akreditasyon kuruluşu tarafından belirli alanlarda önceden belirlenmiş akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı ve yükseköğretim kurumu tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme ve dış kalite güvence süreci olarak tanımlanabilecek akreditasyon süreçlerine hizmet etmek üzere ilgili akreditasyon verilerinin toplandığı ve yönetildiği bilgi sistemidir.
(https://akreditasyon.sabis.sakarya.edu.tr/)
32) YAPI İŞ TALEP SİSTEMİ:
Yapı İşleri Dairesi Başkanlığı için geliştirilmiş talep sistemidir.
Isıtma-Soğutma, İnşaat, Ahşap İşleri, Sıhhi Tesisat, Elektrik, Metal İşleri, Peyzaj İşleri ve benzeri konulardaki talepler Başkanlık bünyesindeki ilgili Şube Müdürlükleri tarafından sistem üzerinden alınarak takip edilmektedir.
(https://istalep.sabis.sakarya.edu.tr/)
33) SABİS TALEP SİSTEMİ:
SABİS projesi ve alt projeleriyle ilgili BAUM Müdürlüğüne gelen tüm güncelleme, değişiklik, yenilik taleplerini kayıt altına almak, değerlendirmek ve takip etmek üzere tasarlanmış bilgi sistemidir.
(https://talep.sabis.sakarya.edu.tr/)
34) KURUMSAL ZEKA YÖNETİM BİLGİ SİSTEMİ:
Sakarya Üniversitesinin Araştırma Üniversitesi hedefleri bağlamında ilgili izleme kriterlerinin takibinin ve analizinin tek bir noktadan yapılmasına olanak sağlayan yönetim bilgi sistemidir.
(https://kurumsalzeka.sabis.sakarya.edu.tr/)
35) DİJİTAL ROZET YÖNETİM BİLGİ SİSTEMİ:
Dijital sertifika ve rozetler oluşturmak, göndermek ve oluşturulan bu belgeleri izlemek için tasarlanmış bir yönetim bilgi sistemidir.
(https://belge.sabis.sakarya.edu.tr/)
36) TOKAS: Topluma Katkı ve Sürdürülebilirlik Sistemi:
Topluma Katkı ve Sürdürülebilirlik Sistemi; Birleşmiş Milletler tarafından belirlenmiş olan 17 sürdürülebilir kalkınma hedefini kapsayacak şekilde kullanıcılar tarafından Toplumsal Kalkınma ve Sürdürülebilirlik projesi oluşturulabilen; oluşturulan projelerin görüntülenebildiği ve oluşturulan projelere kanıt belge yüklenebilen yönetim bilgi sistemidir.
(https://skskultur.sabis.sakarya.edu.tr/Home/SurdurulebilirlikIndex)
37) SALONRANDEVU: Salon Randevu Sistemi:
Toplantı ve etkinlikler için kullanmak üzere salon rezervasyon bilgilerinin yönetildiği yönetim bilgi sistemidir.
(https://salonrandevu.sabis.sakarya.edu.tr/)
38) TOPLANTI: Toplantı Takip Sistemi:
Öğretim Üyelerinin Senato, ÜYK gibi toplantılar ile ilgili bilgileri takip ettikleri yönetim bilgi sistemidir.
(https://toplanti.sabis.sakarya.edu.tr/)